Grejpfrut i jego właściwości

0

Jedzenie owoców może nieść wiele korzyści dla naszego zdrowia. Grejpfruty są niskokaloryczne i orzeźwiające. W dodatku ten owoc to prawdziwa bomba witaminowa. Grejpfrut ma stałe miejsce w mojej lodówce. Dlaczego warto je jeść?

 

Grejpfrut jest źródłem witaminy C oraz beta-karotenu dzięki czemu wzmacnia naszą odporność. Mają korzystny wpływ na serce ponieważ skutecznie obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze co przeciwdziała miażdżycy. Jeśli masz podwyższony poziom cholesterolu spożywaj grejpfruty z błonkami – zwierają one błonnik.

Jest to owoc niskokaloryczny, w 100g ma tylko 40 kcal. Przyśpiesza przemianę materii i ułatwia spalanie tłuszczów, wspomagając oczyszczanie organizmu. Opóźnia też proces starzenia się organizmu i poprawia urodę. Ma niski indeks glikemiczny IG=20, więc jest wskazany dla cukrzyków.

Kupując grejpfruty powinniśmy wybierać te owoce, które mają intensywny kolor – będą bogatsze w witaminy i składniki odżywcze. Im większe i cięższe tym będą bardziej soczyste. Owoce powinny mieć spłaszczone końce (te z wystającymi maja grubą skórę i mało soku). Przed obieraniem grejpfruta należy dokładnie go przemyć.

Możemy przekrajać je na pół i wyjadać miąższ z sokiem za pomocą łyżeczki, obrać go i pokroić tak aby pozbyć się błonek lub przygotować z niego zdrowy sok. Przed przekrojeniem go warto rolować owoc po blacie, ponieważ może to pozytywnie wpłynąć na wypuszczenie soku. Następnie prostym ruchem ręki możemy przycisnąć go do ręcznej wyciskarki, lub pokrojonego na większe kawałki wrzucić do sokowirówki lub potraktować go blenderem 🙂

Jeśli przyjmujesz leki uważaj, ponieważ sok z tego owoca ma najwięcej związków wchodzących w interakcje ze składnikami leków. Najlepiej w ciągu 4h przed i po spożyciu leku nie pić soku ani nie jeść owocu. Mówi się, że potrafi podnieść stężenie leków do 15%! Osoby, które są w trakcie leczenia zębów, też powinny na niego uważać, ponieważ sok może powodować nadwrażliwość.

Jestem bardzo ciekawa jakie są Wasze ulubione przepisy z wykorzystaniem tego owoca. Czy pijecie tylko soki, czy dodajecie go też do innych potraw?