O czym pamiętać podczas odchudzania – część 1

2
Mity dotyczące ćwiczeń i odchudzania

Wciąż najczęściej wyszukiwanymi hasłami w Internecie są wszystkie hasła związane z odchudzaniem. Nic dziwnego skowo nasze próby zazwyczaj kończą się nie powodzeniem, a to wszystko przez to, że wierzymy w mity na temat odchudzania i zapominamy o podstawowych zasadach przy redukcji. A więc o czym pamiętać podczas odchudzania?

 

Oto pierwsza część listy ze wskazówkami dla wszystkich osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Zapisz sobie tą stronę i w chwili gdy będziesz miał jakieś wątpliwości wróć tu i zrób rachunek sumienia. Ciekawa jestem jak wiele tych punktów nagminnie będziecie łamać.

Nie omijaj posiłków

To nie prawda, że jedząc mniej szybciej schudniemy. To właśnie zapracowane osoby, które nie mają czasu na jedzenie i spożywają tylko jeden posiłek dziennie – tyją! I nawet nie myślcie o tym, aby unikać śniadania – to jeden z najczęstszych błędów, który może niekorzystnie wpływać na masę ciała. Najlepszym rozwiązaniem będzie spożywanie posiłków co 3-4 godziny, najlepiej regularnie i o tych samych porach.

Nie dopuszczaj do sytuacji, gdy czujesz głód

W chwili gdy czujesz, że organizm jest głodny jest już za późno. Jako obronę przed spadkiem energii, zacznie on spowalniać metabolizm. Przy każdym kolejnym posiłku zacznie odkładać większe ilości kalorii, na wypadek gdybyśmy znowu postanowili doprowadzić do sytuacji kiedy nic nie zjemy i nie dostarczymy ich do organizmu. Zazwyczaj też, gdy jesteśmy głodni mamy skłonność do sięgania po bardziej kaloryczne i wysoko przetworzone potrawy. Gdy organizm przyzwyczai się, że zawsze dostanie potrzebną dawkę kalorii przestanie je magazynować, a nam będzie znacznie łatwiej zrzucić wagę.

Dlaczego nie chudnę?

Jedz powoli

Pośpiech przy jedzeniu zdecydowanie nie sprzyja odchudzaniu. Po pierwsze na spokojnie powinniśmy przeżuwać każdy kęs, co znacznie pomoże organizmowi przy jego trawieniu. Połykanie wielkich kawałków jedzenia, nie sprzyja trawieniu. W dodatku nie powinniśmy nakładać sobie na talerz zbyt wielkich porcji. Lepiej sięgnąć po dokładkę niż zjeść za dużo. W dodatku jeśli chcesz zdecydować się na dokładkę odczekaj kilka minut i sprawdź czy dalej chce Ci się jeść. Sygnał o sytości dociera do mózgu dopiero po około 20 minutach!

Nie przejadaj się

Postaraj się doprowadzić do sytuacji kiedy wstając od stołu lub wychodząc z restauracji zamiast czuć się ociężale i sennie, zastanawiać się nad tym co jeszcze mogliśmy tam zjeść. Będzie to znak, że nie przejadamy się, a nasz organizm nie będzie odkładać  nadmiaru kalorii w postaci tkanki tłuszczowej.

Nie kładź się po jedzeniu

Kiedy zdecydujesz się na to, aby się położyć Twój organizm przyjmie podobny mechanizm pracy jak podczas snu. Już sam fakt przybrania pozycji leżącej może na to wpływać. Przez to jedzenie nie będzie trawione wystarczająco szybko, a jego niepotrzebna część zacznie odkładać się w postaci tłuszczu. Zamiast spać, zdecydowanie lepiej zabrać się za sprzątanie czy iść na spacer.

Dlaczego nie chudnę?

Pilnuj pory ostatniego posiłku

Nie słuchaj ludzi, którzy mówią Ci, ze ostatni posiłek należy zjeść przed godziną 18. Oczywiście jego pora powinna być konkretna, ale dobrana indywidualnie do nas. Ostatni raz powinniśmy sięgnąć po jedzenie najpóźniej 3h przed snem. Jeśli więc kładziesz się spać o północy spokojnie możesz koło 21 zjeść swoją kolację. Postaraj się też aby ostatni posiłek nie był zbyt duży. Wybieraj niskokaloryczne potrawy.

Schowaj wszystkie kaloryczne przekąski

A najlepiej pozbądź się ich z domu! Możesz nad tym panować już podczas robienia zakupów. Idąc do supermarketu, nie idź na głodzie – to powoduje, że podświadomie wybieramy wysokokaloryczne jedzenie, które pomoże nam szybko zaspokoić głód. Nie zatrzymuj się też w dziale ze słodyczami, a staraj się omijać go szerokim łukiem. Prawda jest taka, że gdyby nie to, że w domu czy w pracy mamy pod ręką słodycze, to najprawdopodobniej nie sięgnęli byśmy po nie, gdyby oznaczało to wyprawę do sklepu. Zapewnij sobie zestaw zdrowych przekąsek i unikaj miejsc, gdzie będzie można kupić słodycze. Mogą to być owoce, masło orzechowe (tylko to naturalne bez dodatków) lub inne zdrowe przekąski.

Dlaczego nie chudnę?

Nie podjadaj w nocy

Pamiętaj, że to moment w którym Twój organizm szykując się na sen spowolnił metabolizm. Jeśli zależy Ci na prawidłowej wadze, postaraj się doczekać do świtu, kiedy to usiądziesz przy zdrowym śniadaniu.

Nie pij podczas posiłku

Jeśli do tej pory zawsze sięgasz po szklankę z piciem podczas posiłku to natychmiast to zmień! Jeśli podczas jedzenia, dostarczysz do organizmu dodatkowe płyny, to skutecznie zadbasz o to aby rozcieńczyć soki żołądkowe i utrudnić trawienie. Jeśli wiesz, że nie potrafisz poradzić sobie bez picia, to zobacz czy wypicie szklanki wody na pół godziny przed jedzeniem nie pomoże Ci rozwiązać problemu. Taka szklanka wody może nieść za sobą same plusy. Dzięki niej, zmniejszysz uczucie głodu i oszukując w tej sposób żołądek zjesz mniej. Jeśli po jedzeniu znowu masz ochotę sięgnąć po picie, postaraj się odczekać co najmniej pół godziny.

 

 

To tylko część rzeczy o których musimy pamiętać podczas odchudzania. Ciekawa jestem z którymi macie największy problem? Jeśli jednak udało Wam się je opanować zapraszam na 2 część: O czym pamiętać podczas odchudzania.

  • Panna Adrianna

    Nie wiedziałam o tym, że nie można pić podczas jedzenia. Ale ma to sens. Muszę nad tym zapanować.

  • Mania

    Gdyby to było takie proste