Co zrobić, aby poranki stały się przyjemniejsze?

5
Co zrobić, aby poranki stały się przyjemniejsze?

Najgorszą porą w ciągu całego dnia z pewnością jest poranek. To moment kiedy musimy wydostać się z łóżka i zająć się przygotowaniami do wyjścia z domu. Nie ma co ukrywać, łóżko posiada własną grawitację, a my nie do końca wiemy jak mamy jej przeciwdziałać. Jest jednak kilka metod na to, aby przesunąć pobudkę o kilka minut.

Nie ma nic gorszego niż poranny budzik, który wyrywa nas ze snu po krótkiej nocy. Wtedy zaczyna się cała lawina przygotowań, na które zwyczajnie nie mamy czasu. Ja w takich chwilach często powtarzałam sobie jedno: przecież dało się tego uniknąć. Nie ma nic gorszego niż jednoczesne zbieranie rzeczy po domu, szybkie połykanie kanapki i ubieranie się na raz. Jak sprawić, aby poranki stały się przyjemniejsze? Wystarczy wypracować sobie kilka prostych nawyków, które pomogą nam w organizacji.

Przygotuj ubrania wieczorem

Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu rano. Zamiast stać przed otwartą szafą i rozmyślać czemu Twoja ulubiona koszula dalej leży w praniu, a po raz kolejny nie mamy co na siebie założyć, wystarczy odpowiednio wcześniej zadbać o przygotowanie wszystkich rzeczy. Wieczorem zanim położycie się spać zwyczajnie wybierzcie ubrania, które założycie na siebie jutro. W razie potrzeby macie wtedy chwilę na wyprasowanie ich i wyszukanie skarpetek do pary. Dzięki temu rano zyskamy około 10 minut (szukanie, analizowanie, prasowanie).

Spakuj się do wyjścia wcześniej

Możemy wypracować sobie nawyk kompletowania niezbędnych rzeczy na następny dzień bezpośrednio po powrocie z pracy lub wieczorem. To kolejne zaoszczędzone minuty, dzięki którym poranek stanie się łatwiejszy. Pakując się na spokojnie mamy też pewność, że zabierzemy wszystko co nam potrzebne. Wieczorem jest też więcej czasu na poszukiwanie ewentualnej zguby, a stres z tym związany raczej nie zepsuje nam całego dnia.

Zaplanuj co zjesz na śniadanie


W ten sposób unikniesz powtarzalnych śniadań i zaoszczędzisz czas. Zamiast stać przed lodówką i zastanawiać się nad tym co zrobić na śniadanie, od razu sięgniesz po produkty do zaplanowanego posiłku. Możesz nawet zaplanować jedzenie na cały tydzień, a wieczorem upewnić się tylko, że masz wszystkie składniki. Już niedługo przygotuję też dla Was listę z pomysłami na zdrowe śniadania w niecałe 10 minut.

 

To bardzo niewielkie zmiany, które polegają na przeniesieniu kilku obowiązków na wieczór. Mimo, że na początku może być ciężko się do tego przyzwyczaić to potem będziecie cieszyć się z porannego spokoju. Może nawet starczy czasu na chwilę spędzoną z gazetą i ulubioną kawą.

Macie jeszcze inne sposoby na to, aby poranek był przyjemniejszy?