Zmiany na Instagramie – co musisz wiedzieć jeśli prowadzisz konto?

3
Zmiany na Instagramie

Niedawno we wszystkie osoby odpowiedzialne za prowadzenie stron na Facebooku uderzyła wiadomość o zmianach algorytmów, które mogą mieć znaczący wpływ na zasięg postów publikowanych przez strony. Nadzieją na potrzymanie kontaktów z odbiorcami pozostawał Instagram. Niestety okazuje się, że nie trzeba było długo czekać, a zmiany pojawią się i na tej platformie. Co nas czeka?

 

Kiedy wydaje nam się, że udało nam się dobrze poznać obecnie obowiązujące algorytmy, nagle pojawiają się duże zmiany na Instagramie. Niestety platforma od dłuższego czasu nie informuje już o nich oficjalnie na swoim blogu, a zmian można szukać jedynie w podpowiedziach i przeczesując foldery z „Centrum pomocy”. W tym poście postaram się zebrać wszystkie informacje, które udało mi się znaleźć na forach wzajemnej pomocy przy prowadzeniu kont na Instagramie.

Widoczność postów

Po publikacji zdjęcia na Instagramie na początek zostaje ono jedynie pokazane 10% odbiorców. Pozwala to na ustalenie poziomu zaangażowania pod danym postem na mniejszej grupie docelowej. Na tej podstawie algorytm podejmuje decyzje czy wyświetlać to zdjęcie do pozostałych 90% odbiorców czy nie. Jeśli algorytm trafi na konta nieaktywne lub boty, które na zdjęcie nie zareagują to zwyczajnie nie pokaże go dalej. To właśnie może być powód tego, że każdy post dociera do różnej grupy odbiorców, a poziom zaangażowania między nimi może się diametralnie różnić.

Algorytm jednak jest na tyle inteligentny, że rozpozna czy zaangażowanie pod każdym zdjęciem pochodzi od tej samej grupy osób i w przypadku wykrycia „kółka wzajemnej adoracji” zwyczajnie zacznie ucinać zasięgi dla takich kont. To też może być jedną z przyczyn obniżenia zasięgów oraz „shadow bana”.

W tym przypadku opłaca się przejść na konto firmowe, dzięki czemu będziemy mogli dokładniej śledzić wszystkie statystyki i reagować na czas.

Zaangażowanie

Instagram mierzy też poziom Twojego zaangażowania na przykład poprzez pomiar czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi na komentarze pozostawione pod postami. Czas ten podobno został teraz skrócony do 60 minut. Oznacza to, że nie odpowiadając na czas na komentarze pod zdjęciami możemy liczyć się z powolnym ograniczaniem zasięgu.

Na pewno znacie też wszystkie komentarze zostawiane przez słynne boty typu „Great pic!” lub „I love it!”. Oczywiście trafiają się też ich polskie odpowiedniki oraz komentarze, które zawierają jedynie emotki. Instagram ma zająć się filtrowaniem tych szkodników. Od teraz jako angażujący komentarz będzie uznawany taki, który zawiera co najmniej 4 słowa. Obawiam się jednak, że wszystkie boty niedługo dostaną małą aktualizację i zamiast „Super zdjęcie” będą wrzucać komentarze typu „To zdjęcie jest super!”. Oby Instagram i na to znalazł jakąś metodę.

Hashtagi

Instagram wprowadza też pewne zmiany dotyczące hashtagów. Przede wszystkim hashtagi umieszczone w komentarzu pod zdjęciem przestaną mieć znaczenie. Tego typu zdjęcia nie będą pojawiać się już w wynikach wyszukiwania. W dodatku w opisie mamy możliwość umieszczenia ich jedynie 30. Krążą plotki, że nadużywanie ilości hashtagów też będzie karane. Dlatego lepiej wybrać 5 trafnych, niż 30 ogólnych.

W dalszym ciągu nie można używać w kółko tych samych hashtagów. Jeśli pod każdym zdjęciem znajdą się dokładnie te same słówka, możesz liczyć na ograniczenie Twoich zasięgów.

Bardzo ważna wiadomość to fakt, że nie powinno się edytować swojego zdjęcia w ciągu 24 godzin od przesłania. Negatywnie będzie wpływać też usunięcie go i ponowne wgranie. To wszystko uznawane jest za próby manipulacji i zasługuje jedynie na ograniczenie zasięgu.

 

Najważniejsze rady

– Teraz warto przenieść się na konto firmowe, ponieważ będą one mogły liczyć na lepszą widoczność.

– Odpowiadaj na komentarze pod swoimi zdjęciami w ciągu 60 minut, aby podnieść swój wskaźnik zaangażowania.

– Zostawiaj tylko długie i wartościowe komentarze składające się z minimum 4 słów.

– Unikaj edytowania zdjęć oraz ponownego ich wgrywania w ciągu 24 godzin od publikacji.

– InstaStories stanie się podstawą. Nagrywaj, pokazuj ciekawe treści. Dzięki temu Twoje konto będzie wyświetlało się wyżej.

– Nie używaj cały czas tych samych hashtagów i nie publikuj ich w komentarzach.

– Śledź hashtagi , które wiążą się z Twoją działalnością. Krąży plotka, że takie profile będą faworyzowane.

– Nie kupuj pustych follow, unikaj zewnętrznych aplikacji do polubień oraz botów.

 

Moim zdaniem zmiany te wyjdą na dobre, a uczciwi użytkownicy Instagrama w końcu zostaną docenieni. Zapraszam też do sprawdzenia Jak zwiększyć zasięg postów na Instagramie oraz do zapoznania się z listą zabronionych hashtagów. Powodzenia przy rozwijaniu Waszych kont!