Dlaczego warto brać udział w targach branżowych i jak się do nich przygotować?

2

Odpowiednia promocja naszej firmy to niezwykle istotny element. To właśnie dobrze dobrane działania marketingowe pozwalają nawet malutkiej firmie dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów. W jaki sposób się promować? Dziś skupimy się na zaletach płynących z uczestnictwa w targach branżowych i porozmawiamy o tym jak się do nich przygotować.

Jeśli posiadasz własną firmę to z pewnością zależy Ci na tym, aby odpowiednio ją wypromować. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele małych oraz dużych przedsiębiorstw, a oferowane przez nich produkty czy usługi w większości się pokrywają. Oznacza to, że konkurencja jest naprawdę duża, a bez promocji nie uda nam się przebić i pokazać, że nasza firma też oferuje fajne produkty. Nawet jeśli Twoja firma może zapewnić komuś znacznie lepszą obsługę niż konkurencja to zwyczajnie nikt się o tym nie dowie jeśli nie postawimy na odpowiednią reklamę.

 

Czym są targi branżowe?

Targi branżowe to wydarzenia przeznaczone dla osób, które chcą promować własną firmę, zainteresować klientów swoją ofertą oraz pozyskać nowe kontakty biznesowe. Podczas targów w jednym miejscu znajduje się wiele firm z branży, dzięki czemu klienci mogą dowolnie porównywać oferty pod kątem jakości, cen oraz ilości usług. Mówi się, że targi to najskuteczniejsza metoda zdobywania klientów zaraz po reklamie w Internecie. Jeśli do tej pory jako firma nie brałeś udziału w tego typu wydarzeniach, warto rozejrzeć się i dowiedzieć jakie targi będą odbywać się w najbliższym czasie.

Jak przygotować się do udziału w targach branżowych?

Przede wszystkim należy zacząć od starannego dobrania rodzaju targów w jakich chcemy uczestniczyć. Warto sprawdzić jak dane targi przebiegały w poprzednich latach, jaki rodzaj zwiedzających udało im się przyciągnąć oraz czy udział w targach nie przekroczy naszych możliwości finansowych. Zanim zdecydujemy się na ten rodzaj inwestycji warto wybrać się na podobne targi w charakterze zwiedzającego. Dzięki temu będziemy mogli dokładnie zaobserwować jak do targów przygotowały się inne firmy oraz co zrobiło na nas najlepsze wrażenie. Możemy też swobodnie zapisać pomysły na to jak pokazać się na targach lepiej od konkurencji. W końcu musimy przygotować coś co przyciągnie klienta do naszego stanowiska.

Decyzję o udziale w targach należy podejmować odpowiednio wcześnie, tak aby starczyło nam czasu na przygotowanie się do wydarzenia. Niezbędne do tego będzie zadbanie o stanowisko, przygotowanie siebie lub pracowników do ciekawej prezentacji oferty oraz wyprodukowanie materiałów promocyjnych. Podczas targów największe znaczenie ma to na ile profesjonalnie zajmiesz się każdym z rozmówców. To idealna okazja do notowania kontaktów, do których po targach będziesz mógł wysłać ofertę. Nie raz chodząc po targach mijałam znudzone osoby siedzące na swoich stanowiskach, po próbie nawiązania z nimi kontaktu nie udawało mi się nawiązać interesującej rozmowy. Powodowało to niechęć do zapoznania się z ofertą firmy. Dobre wrażenie jest niezwykle istotne.

Jakie są koszty udziału w targach branżowych?

Przede wszystkim musimy sprawdzić ile kosztuje wynajęcie powierzchni na targach. Jest to często najdroższy element przygotowań. W ofercie znajdują się powierzchnie niezabudowane, na które sami możemy przygotować stanowisko lub zabudowane. Kolejnym co do wielkości kosztem jest przygotowanie wyposażenia niezbędnego na stanowisku oraz poinformowanie organizatora co będzie dla nas niezbędne (energia elektryczna, internet, woda itp.). Jeśli nasze stoisko będzie dość kosztowne warto zastanowić się nad wykupieniem ubezpieczenia lub zatrudnieniem pracownika ochrony.  Jeśli zdecydujemy się na dodatkowe osoby, które będą obsługiwać nasze stanowisko należy wstępnie wyliczyć koszty wynagrodzenia, przejazdu oraz noclegu dla pracownika.

Pozostaje jeszcze najważniejszy koszt czyli materiały promocyjne oraz reklamowe. Jeśli prowadzimy niedużą firmę o małym budżecie to zdecydowanie będzie to najważniejszy punkt. Wykupione stanowisko na targach może być malutkie i nie musi zawierać żadnego specjalnego sprzętu, ale w takim wypadku musimy zainwestować w odpowiednie materiały reklamowe, które pomogą zwiedzającym do nas trafić.

Jakie materiały reklamowe warto przygotować na targi branżowe?

fot. Colour.me

Pierwszym ważnym elementem z pewnością będzie tak zwany roll-up. Jest to stojak reklamowy, który będziemy mogli używać podczas wszystkich imprez branżowych. Możemy na nim nadrukować logo firmy oraz najważniejsze informacje o naszej ofercie, które przyciągną wzrok klienta. Warto zdecydować się na takie, które będą proste w montażu oraz transporcie, polecam zapoznać się z ofertą na stojaki reklamowe w Colour.me. Odpowiednio zaprojektowany może zagwarantować duży sukces, ponieważ na małym stanowisku to właśnie on jako pierwszy przyciągnie wzrok potencjalnych klientów.

fot. Colour.me

Na targi warto przygotować katalogi reklamowe. Jest to jedna z najłatwiejszych metod prezentacji oferty firmy. Można w nich umieścić cały asortyment produktów czy usług wraz z krótkim opisem oraz cennikiem. Katalogi staną się podstawą przy prezentowaniu oferty firmy podczas targów. Warto przygotować ich odpowiednio dużo, aby wręczać je każdemu klientowi, który jest poważnie zainteresowany ofertą firmy. Katalogi można wykorzystać też jako idealny produkt pod wydrukowanie portfolio lub menu.

fot. Colour.me

Całkowitą podstawą jest też przygotowanie ciekawych wizytówek. Przydadzą się one na pewno po to, aby wręczyć je klientom po rozmowie, aby zostawić im do siebie kontakt. Jeśli z decydujemy się też na drobny spacer po targach warto zabrać ze sobą wizytówki ponieważ w każdej chwili możemy trafić na ciekawe znajomości biznesowe. Niedawno przygotowałam poradnik „Co powinno znaleźć się na wizytówce?” i zdecydowanie zachęcam do zapoznania się z tym wpisem. Jeśli nie masz pomysłu na własny projekt wizytówki, możesz skorzystać z gotowych szablonów wizytówek na Colour.me.

 

Osobiście bardzo lubię chodzić na wszystkie targi o interesującej dla mnie tematyce. Dzięki temu pozyskałam bardzo dużo ciekawych kontaktów biznesowych oraz oferty firm, z którymi mogę współpracować. Ciężko o miejsce, gdzie będziemy mieć większą szansę na spotkanie takiej ilości potencjalnych klientów.

 

Dajcie znać czy mieliście już okazję do udziału w targach branżowych? Jeśli macie już zaplanowany udział dajcie koniecznie znać gdzie będzie można Was zobaczyć! Decyzja już zapadła? Życzę powodzenia w przygotowaniach!