Dlaczego klienci nie wracają i nie kupują?

28
Dlaczego klienci nie wracają i nie kupują?

W Internecie na każdym kroku możecie znaleźć wpisy na temat tego jak zdobyć klientów. Niestety nie tak łatwo o odpowiedź na przeciwne pytania takie jak: Dlaczego klienci nie wracają? Dlaczego klienci nie kupują? Dlaczego klienci odchodzą do konkurencji? Jeśli choć raz padło to pytanie to koniecznie musisz zapoznać się z listą powodów. Może uda Ci się znaleźć rozwiązanie problemu.

 

W chwili, gdy decydujemy się na zostawienie za sobą ciepłej posady na etacie w korporacji musimy pogodzić się z jedną myślą. Teraz pracujemy sami na siebie, a każdy klient jest bardzo ważny. Dlatego jeśli widzisz, że Twoja firma nie rozwija się tak dobrze jak to było planowane, sprawdź koniecznie czy nie popełniasz któregoś z tych błędów. Jeśli tak to koniecznie to zmień i od tej pory nie pozwalaj sobie na to, aby tracić klientów. Poniżej przedstawię Wam te zachowania, które są dla mnie całkowicie nieakceptowalne.

Dlaczego klienci nie wracają?

– Próbujemy sprzedać produkt, do którego sami nie mamy przekonania. To chyba najgorsze co możemy zrobić. Pamiętaj, że jeśli klient zawiedzie się na Twojej propozycji już nigdy więcej do Ciebie nie wróci.

– Jeśli klient po zakupie nie będzie dostawał konkretnych informacji co dzieje się z jego zamówieniem, a na odpowiedź na pytania zadane mailowo będzie musiał długo czekać to z pewnością już więcej do Ciebie nie wróci.

– Mimo tego, że już nie raz klient wykonywał zakupy w Twoim sklepie to nie czuje się wyjątkowy. Może warto zaproponować mu jakiś malutki rabacik 3-5% jako stałemu klientowi? Niestety mistrzami w nieuczciwym traktowaniu klientów są na przykład operatorzy komórkowi, którzy lepsze oferty dają nowemu klientowi niż osobie, która od lat jest wierna jednej sieci.

– Podczas ostatnich zakupów klient przy kasie otrzymał niespodziankę w postaci wyższej ceny niż początkowo się spodziewał? Po wrzuceniu produktu do koszyka on nagle drożeje? A może Twój sklep ma jakieś ukryte koszty, które pojawiają się dopiero przy składaniu zamówienia? Jeśli działasz w taki sposób to nie dziw się, że klient ucieka.

Dlaczego klienci nie wracają i nie kupują?

Dlaczego klienci nie kupują?

– Próbujesz udowodnić klientowi, że to możliwie najlepsza oferta i jest ważna jedynie przez najbliższe 5 minut. Po pierwsze zawsze znajdzie się ktoś kto sprzeda produkt taniej, po drugie samo sformułowanie najlepszej oferty oraz granicy czasu daje do myślenia, że oferta wcale nie jest atrakcyjna.

– Próbujesz zaprezentować produkt nawijając o nim bez zastanowienia, tak naprawdę jedyne co prezentujesz to paplanina bez żadnych konkretnych argumentów za i przeciw. Jeśli klient nie otrzyma odpowiedzi na pytania, które go interesują z pewnością nie dokona zakupów.

– Jeśli w trakcie dnia nie masz czasu na spokojną rozmowę z klientem to on z pewnością to wyczuje. Bardzo często zdarza mi się zadzwonić z pytaniem do sklepu, w którym chce dokonać zakupy. Zazwyczaj kończy się to brakiem odbierania telefonu lub zwyczajnie nieprzyjemną rozmową. Czuję się wtedy jak bym komuś przeszkadzała. W związku z tym nie jest to też miejsce, w którym chce robić zakupy. Traktuj każdego klienta dobrze i indywidualnie.

– Namawiasz klienta na towar, który całkowicie go nie interesuje. Jeśli ktoś na wstępie mówi Ci, że ma już pełną kuchnię garnków to jakie jest prawdopodobieństwo, że tracąc 30 minut uda Ci się go namówić na zakup kolejnego garnka? Moim zdaniem praktycznie zerowe. Klient wkurzony nie wróci już do Twojego sklepu nawet po inny produkt.

 

Wiem, że może to dość skrajne sytuacje, jednak spotykam się z nimi tak często, że w końcu postanowiłam o tym napisać. Dbajcie o swoich klientów bo to dzięki nim możecie prowadzić własny biznes!