Udane zdjęcie profilowe – czym się kierować, a czego unikać?

18

Zdjęcia pokazują nie tylko Twój wygląd, ale również charakter i zainteresowania. Czy wiesz, co mówią o Tobie Twoje zdjęcia profilowe? Jak wykonać ujęcia, które zrobią dobre wrażenie w sieci? Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jakie fotografie będą najlepszym wyborem do publikacji w mediach społecznościowych: na Facebooku, Instagramie czy Goldenline.  

 

Zrób dobre pierwsze wrażenie

Pierwsze sekundy kontaktu z drugą osobą często decydują o dalszym przebiegu relacji. Podobnie jest w sieci, zwłaszcza gdy grono odbiorców znamy jedynie online. Ludzki mózg potrafi bardzo sprawnie określić cechy człowieka tylko na podstawie jego zdjęcia profilowego. Jeśli jesteś ciekawy, co można wyczytać z Twojego zdjęcia profilowego, to skorzystaj z aplikacji PhotoFeeler. Dowiesz się, czy wyglądasz atrakcyjnie, wiarygodnie, inteligentnie itp.

Istotnych jest kilka aspektów, które wpływają na to, że ludzie są odbierani jako osoby kompetentne, wpływowe i sympatyczne:

  • odsłonięte oczy – bez okularów przeciwsłonecznych, cieni oraz włosów na twarzy;
  • uśmiech osłaniający zęby – należy go wyważyć, gdyż zbyt szeroki wpływa na niższe postrzeganie kompetencji;
  • formalny strój – dzięki niemu osoba wygląda na bardziej wpływową;
  • przemyślany kadr – preferowane są zdjęcia prezentujące głowę i ramiona lub sylwetkę od pasa w górę;
  • delikatnie przymrużone oczy – wywołują wrażenie pewności siebie.

W czasie dokonywania wyboru najlepiej zapytaj innych, na którym zdjęciu prezentujesz się najkorzystniej. Własna opinia z pewnością nie będzie w pełni obiektywna. Dobrze wykonane ujęcie warto także utrwalić na dłużej. Doskonałej jakości odbitki zdjęć można zamówić w dobrym fotolabie cyfrowym.

Co mówi o Tobie Twoje zdjęcie profilowe?

Naukowcy z Uniwersytetu w Pensylwanii przyjrzeli się bliżej zdjęciom profilowym różnych osób i poddali je testom psychologicznym. Na ich podstawie określili, jaki rodzaj zdjęcia profilowego łączony jest z określonymi cechami charakteru (lub je kreuje).

Osoby, które są otwarte i bezpośrednie umieszczają na zdjęciach całą sylwetkę. Ujęcia, na których twarz znajduje się w centrum uwagi, są domeną osób przyjaznych (dbają one o to, by wizerunek był jasny i kolorowy). Ekstrawertycy stawiają na zdjęcia profilowe, na których znajdują się również inni ludzie, a osoby o neurotycznej naturze wybierają najczęściej czarno-białe kompozycje.

10 wskazówek przy wyborze i ustawianiu zdjęcia profilowego

  1. Nie publikuj swoich zdjęć sprzed wielu lat – będziesz odbierany jako osoba żyjąca przeszłością.
  2. Nie zmieniaj zbyt często zdjęć profilowych. Zachowaj jedno przynajmniej przez miesiąc, dwa, by obce osoby mogły łatwo Cię skojarzyć.
  3. Zrezygnuj z szerokiego kadru – zdjęcia profilowe są niewielkie, więc nie będziesz na nich widoczny. Uwiecznij sylwetkę od pasa w górę lub samą twarz.
  4. W czasie pozowania nie rób głupich min – nawet jeśli wydaje Ci się to zabawne, za jakiś czas pożałujesz tej decyzji;
  5. Postaraj się podkreślić tę cechę wyglądu lub charakteru, którą uważasz za swój atut.
  6. Zatroszcz się o oświetlenie – wykonuj zdjęcia w naturalnym świetle. Wyjątkiem są portrety, które są dobrze doświetlone.
  7. Jeśli zdecydowałeś się na sesję, wykonaj więcej ujęć, by mieć w czym wybierać.
  8. Unikaj zdjęć z perspektywy, na której źle się prezentujesz. Przykładowo wystrzegaj się zdjęć z dołu. Dobra poza może zdziałać cuda.
  9. Wypróbuj różne filtry, ustawienia lub skorzystaj z programów do obróbki zdjęć. Na niektórych portalach kreatywne fotografie profilowe są wręcz pożądane.
  10. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz pokazać swojej twarzy, a potrzebne jest Ci zdjęcie kreatywne, wypróbuj różne witryny internetowe, które kreują postacie z mangi oraz kreskówek lub ujmuj tylko fragment twarzy. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale lepsze niż wrzucenie zdjęcia z dzieciństwa czy własnego zwierzaka.

Preferowane wymiary zdjęć profilowych

Znając wpływ zdjęć profilowych na sposób, w jaki odbierają nas inni, czas przyjrzeć się nieco bliżej parametrom technicznym serwisów. Fotografia zawsze powinna być dobrej jakości i mieć odpowiedni rozmiar. Jaki? Poniżej pomocna lista.

Facebook – 170×170 px

Google + – 120×120 px (preferowane 250×250 px)

YouTube – 800×800 px

Pinterest – 165×165 px

Instagram – 110×110 px

LinkedIn – 200×200 px (rekomendowane 400×400 px)

Twitter – 400×400 px

Podane wymiary są minimalnymi rozmiarami grafik, zazwyczaj preferowane są te dwa razy większe. Najważniejsze, by plik nie ważył zbyt wiele (MB), gdyż mogą pojawić się problemy z załadowaniem i otwieraniem fotografii. W większości zdjęcia o wymiarze 1000×1000 px są w sposób automatyczny dostosowywane przez serwisy społecznościowe, co stanowi znaczące ułatwienie.

Zdjęcia profilowe dobrze wykonane

Praktycznie każdy z nas ma zdjęcie profilowe na choć jednym portalu, z którego korzysta. Jeśli wizerunek ma służyć do nawiązywania znajomości biznesowych, to miej świadomość, jaki przekaz niesie ze sobą. Zdjęcie profilowe powinno pokazywać, jakim człowiekiem jesteś lub to, jak chcesz być postrzegany. Nie kieruj się więc chwilowymi trendami lub chęcią dorównania innym. Profil powinien być oryginalny.

Jakie zdjęcia lubisz umieszczać jako profilowe? Wykonane na wakacjach, pozowane czy może kreatywne? Te najpiękniejsze warto utrwalić na dłużej, korzystając z usługi wywoływania zdjęć online.