Ceneo – jak pozyskać i nie stracić tutaj klientów?

    Ceneo.pl to serwis, w którym do końca 2018 zamieszczono ponad 3 miliony ofert ze sklepów stacjonarnych i internetowych. Stanowi on ogromne udogodnienie, z którego chętnie korzystają użytkownicy Internetu. W Ceneo.pl można bez najmniejszego problemu znaleźć interesujący produkt w kilku sklepach jednocześnie, porównać jego ceny i przeczytać opinie na jego temat. To tutaj dowiadujemy się, czy w coś warto rzeczywiście zainwestować.

    Warsaw Media House skupiając się na ochronie wizerunku w sieci z Ceneo.pl styka się na co dzień. Wśród opinii internautów znajdują się informacje na temat jakości produktów, obsługi klienta, przesyłce. Co ciekawe, serwis ten jako jeden z pierwszych w naszym kraju uruchomił program Zaufanych Opinii, gdzie dokonywana jest bardzo drobiazgowa ocena poszczególnych sklepów, towarów oraz obsługi przez osoby kupujące towary. W ten sposób opinie publikowane na Ceneo.pl niejednokrotnie przekładają się na podjęcie decyzji zakupowej lub jej zaniechanie.

    WMH tym razem podpowiada, o co należy zadbać aby w Ceneo.pl pojawiały się przychylne zdania na temat Twojej marki, jej produktów i usług. Zainteresowany? Przejdźmy do krótkiej checklisty.

    Zatroszcz się o klienta, a on zadba o Twoją opinie

    Serwis Ceneo.pl działa od 2005 roku, gdy dopiero wkraczaliśmy w erę e-handlu. Zainteresowanie nim nie spada od lat, a jego siła tkwi w bezpośredniej komunikacji pomiędzy obecnymi, a przyszłymi klientami, niejednokrotnie również z udziałem byłych konsumentów. Warsaw Media House zauważyło, że opinie na Ceneo.pl bywają różne.

    Możesz spotkać tutaj zarówno pozytywne rekomendacje nakłaniające do zakupów. Jednak już po chwili masz też możliwość natknięcia się na zupełnie przeciwne opnie, których autorami są najczęściej zawiedzeni lub bardzo niezadowoleni klienci, o zazdrosnej konkurencji nie wspominając. Jeżeli pod sprzedawanym przez Ciebie produktem pojawia się spora liczba opinii negatywnych, to powinien być sygnał do tego, aby coś zmienić.

    WMH w trosce o e-reputacje zaleca natychmiastowe podjęcie działań, które pozwolą wyjaśnić niezadowolenie klienta lub klientki i ochronić wizerunek przedsiębiorstwa w sieci. Dlatego tak istotne na Ceneo.pl są szybkie reakcje na pojawiające się komentarze. Jeżeli odpuścisz sobie kilka niemiłych opinii jest szansa, że zamienią się one w dyskusje negatywną dla Twojej pozycji na rynku. Nigdy nie dopuszczaj do tego typu sytuacji! Działając zgodnie z zaleceniami od WMH, zajmij się regularnym monitoringiem Internetu, który pozwoli Ci szybko ustalić jakie publikacje na temat Twojej marki pojawiają się  w sieci. Podejmując odpowiednie reakcje, (takie jak: sprostowanie sytuacji, wynagrodzenie błędu ze strony marki, przeprosiny) masz szansę obronić się przed nadchodzącym kryzysem wizerunkowym i zdecydowanie wzmocnić swoją reputacje. Warsaw Media House nie zaleca tego, aby natychmiast usuwać opinie na GoWork, gdy są one nacechowane negatywnie. Warto spróbować rozwiązać zaistniały problem i wyjść z kryzysu obronną ręką! Nierzadko negatywny komentarz to wina kuriera, który nie dotarł pod drzwi na czas. Jednak zdarza się też, że rzeczywiście jako firma zawodzimy, a wtedy należy publicznie przeprosić i wynagrodzić straty chroniąc swój e-PR.

    Zdarzają się jednak sytuacje, w których wiedza jak usunąć opinie na Ceneo.pl jest bezcenna… Poniżej znajdziesz kilka przykładów zaczerpniętych z wieloletniego doświadczenia Warsaw Media House.

    Usuwanie opinii z Ceneo – kiedy, jak i czy warto?

    Kwestia trwałego likwidowania komentarzy, recenzji czy opinii w sieci budzi wielką dyskusję. Jednak według WMH zdarzają się sytuacje w których nie ma sensu zastanawiać się zbyt długo, jak usunąć opinię z Ceneo. Co do nich zaliczamy?

    – bezpodstawne oskarżenia o zawyżanie cen

    – wytykanie złej jakości produktów z użyciem wulgaryzmów

    – personalne obrażanie właściciela firmy

    – podważające wieloletnią reputacje treści z zawierające oszczerstwa

    -opinie zniechęcające do zakupów produktów zawierające wulgaryzmy i obrażające potencjalnych bądź dotychczasowych klientów marki

    Samodzielne i szybkie usuwanie opinii z Ceneo.pl jest trudne. Samo zgłoszenie naruszenia dobrego imienia, czy zarzucanie publikacji kłamstw to za mało. Z doświadczeń WMH wynika, że najkrótszą drogą do sprawnej likwidacji nieprzychylnej treści jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z administratorem serwisu. Jako agencja PR działamy ekspresowo! Z Ceneo.pl zdjęliśmy już niejedną krzywdzącą opinię, która rażąco niszczyła wizerunek firmy bądź uderzała w klientów. Dlatego, jeżeli zależy Ci na pozytywnej reputacji w serwisie nie krępuj się i zadzwoń lub napisz do zespołu Warsaw Media House, pomożemy! – wmh.agency