Instagram ciągle się rozwija, jednak nie wszystkie zmiany są korzystne dla osób prowadzących swoje profile. Jedna z ostatnich zmian spowodowała mocne ograniczenie w docieraniu do odbiorców. Co więc zrobić żeby zwiększyć zasięg postów na Instagramie?
Duże grono odbiorców naszych zdjęć ma dla nas szczególne znaczenie przy prowadzeniu konta firmowego lub prywatnego, ale powiązanego na przykład z naszym blogiem. Wiele dużych firm zauważyło potencjał jaki niesie Instagram. Użytkownik Instagrama może być znacznie bardziej podatny na przekaz w postaci kolorowego zdjęcia niż reklamy opłaconej przykładowo na Facebooku czy w Google. Jak więc poradzić sobie ze zmianami i zwiększyć zasięg postów na Instagramie?
Opis zdjęć
Jeśli chcesz aby Twoje zdjęcie docierało do szerokiego grona odbiorców musisz koniecznie pamiętać o odpowiednim opisie. Zdjęcia bez komentarzy autora zawsze uzyskują mniejsze zasięgi niż te spersonalizowane pod odbiorcę. Dzięki ciekawemu opisowi możemy zachęcić klienta do pozostawienia komentarza lub reakcji. Spowoduje to, że znajomi tego użytkownika będą mogli zobaczyć Twój post.
Hashtagi
Jest to podstawowe narzędzie do pozycjonowania postów. Polega na wpisaniu słowa klucza z poprzedzającym go znakiem „#”. Przykładowo #lifestyle #blog itp. Pod opisem zdjęcia możemy umieścić nawet do 30 hashtagów, które znacznie zwiększą prawdopodobieństwo odnalezienia naszego zdjęcia. Najważniejsze jest jednak to aby tą metodą opisać post możliwie najdokładniej. Instagram nawet nam w tym pomoże, ponieważ podczas wpisania konkretnej frazy podpowie nam w jaki sposób ją dokończyć oraz jak wiele osób jej użyło. Warto wybierać te najpopularniejsze ale i dobrze dopasowane do zawartości zdjęcia.
Oznaczanie innych kont
W opisie zdjęcia możemy również oznaczyć innych użytkowników Instagrama. Aby to zrobić przed nazwą profilu, który chcemy oznaczyć dodajemy „@”. Wrzucając zdjęcie z Coca-Colą możemy dodać w opisie znacznik @cocacola.
Istnieje też możliwość oznaczenia konta na zdjęciu, dzięki temu jego właściciel zostanie o oznaczeniu poinformowany oraz nasze zdjęcie będzie wyświetlać się na jego profilu w zakładce „zdjęcia użytkownika…”. Przy okazji można to zjawisko wykorzystać do oznaczania profili, które mogą Twoje zdjęcie repostować.
DM – Direct Message
Czasami warto korzystać na Instagramie z funkcji DM. Czyli prywatnej wiadomości. Dzięki temu śmiało możecie poprosić inny profil aby udostępnił Wasze zdjęcie i oznaczył Was jako autora. Dzięki temu możecie trafić do szerokiej publiki, w śród której mogą być osoby zainteresowane Waszą twórczością. W innym przypadku mogły by na Was nie trafić, a dzięki temu mogą zacząć was śledzić.
Oznaczanie lokalizacji
Podczas publikacji zdjęcia wykonanego w jakimś ogólnodostępnym miejscu warto pamiętać o oznaczeniu lokalizacji. Osoby, które w przyszłości pojawią się w tej samej lokalizacji będą mogły trafić na Wasz profil. Algorytm platformy wykrywa lokalizacje użytkownika i może dostosować posty do jego miejsca pobytu.
Wartościowe treści
Warto jednak pamiętać, że nie liczy się ilość, a jakość. Dlatego na swoje konto wrzucaj jedynie przemyślane i interesujące treści. Większość odbiorców widząc po kilkanaście zdjęć dziennie na Twoim koncie może zwyczajnie mieć dość SPAMu i zrezygnować z dalszego obserwowania Cię.
Prowadzenie konta do trudnych nie należy. Jeśli do tej pory nie korzystaliście z powyższych metod koniecznie je przetestujcie i sprawdźcie jak zachowa się zasięg postów na Instagramie. Ciekawa jestem też jakie profile najbardziej lubicie obserwować?
ja przy mojej ilości obserwujących straciłem około 50% wcześniejszych polubień…
Świetne rady, szczególnie dla tych, którzy zaczynają i od razu chcą zrobić to z grubej rury 😉 Instagram jest intuicyjny, z czasem każdy się uczy tych wszystkich sztuczek 😛
To prawda, jest bardzo intuicyjny 🙂 Jednak ma też sporo niespodzianek w postaci limitów, banów i zabronionych hashtagów. Na pewno o tym też napiszę!
Muszę przetestować wszystko, nie wiedziałam o tych profilach, które zajmują się udostępnianiem. Będę takich szukać związanych z moją tematyką.
Jeśli zdradzisz jaka tematyka, postaram się podpowiedzieć.
Możesz też spróbować zobaczyć konta osób obserwujących Twój profil, jeśli jest dużo nieaktywnych możesz dodatkowo tracić na zasięgach.
Niby oczywiste, ale nie że wszystkiego korzystalem, a jak to jest z tą lista czarnych tagów?
Moim zdaniem instagram to kompletna strata czasu. Jednak wielka głupota działająca na zasadzie jak mi polubisz to Ci odlubie. Gdzie tu realne zainteresowanie produktem? Co mi z klientów którzy jeśli ja nie zareaguje to do mnie nie przyjdą? Instagram to kompletna strata czasu i pieniędzy.
cenne wskazówki 😉 z niektórych sposobów, mówiąc szczerze, sama korzystam 😉
Większość wskazówek jest mi znana i sama z nich zazwyczaj korzystam. Warto też czasami komentować inne profile, ale nie ograniczając się do jednego słowa „super” albo emotikonek 😉 Najbardziej lubię obserwować profile otoczone pięknymi zdjęciami albo jakieś nieszablonowe.
To prawda, przemyślane komentarze zwiększają szansę na rewanż 🙂 A masę komentarzy w stylu „super” Instagram może uznać za spam i dać nam bana.
Trochę instagram traktuje jako źródło inspiracji 😉 lubię tych co pokazują to co mi się podoba i więcej lubię niż mnie lubią 🙂 a to gdzieś czytałam niedobrze 🙂
Lubię instagram tak jak kiedyś pinterest…Ale nie traktuje ho chyba, co może niedobre , z ogromnym zaangażowaniem :/
Bardzo fajne rady do prowadzenia konta na IG, z niektórych z pewnością skorzystam 🙂
Mam nadzieje, że przyniosą Ci duże efekty 😉