Jeśli jesteś właścicielem firmy, z pewnością zależy Ci na tym, aby jak największa liczba klientów mogła znaleźć informacje o Twoich usługach lub produktach. Aby poprawić widoczność w sieci, z pewnością warto zainwestować w pozycjonowanie. Jest to jednak czasochłonny proces, którego efekty są czasami widoczne nawet po kilku miesiącach. Jest jednak alternatywa, która pozwala od razu uzyskać pierwsze pozycje w Google, jest to Google Ads.
Reklamy w Google to jedna z najprostszych i najszybszych metod, aby poprawić swoją widoczność w sieci. Dobra znajomość Google Ads pozwala na łatwe docieranie do grupy odbiorców, którzy mogą być zainteresowani danym usługami lub produktami. Odpowiednio zaplanowane wcale nie będą aż tak kosztowne, jak mogłoby się wydawać. Dlatego jeśli nie znasz się na planowaniu reklam, warto rozważyć skorzystanie z usług specjalistów. Przykładowo kampanie reklamowe w Afterweb pozwolą na osiągnięcie znacznie lepszych wyników niż samodzielne próby poznawania systemu.
Jakie możliwości daje Google Ads?
Mogłoby się wydawać, że Google Ads to tylko zwykłe reklamy tekstowe, które pojawiają się w wyszukiwarce Google. Prawda jest jednak taka, że Google Ads dają znacznie więcej możliwości takich jak: tekstowe i graficzne reklamy na Gmailu, reklamy wideo podczas filmów na YouTube, wyświetlanie produktów w Google oraz graficzne reklamy na portalach, które współpracują z Google. Oznacza to, że w zależności od potrzeb oraz planu kampanii bez problemu będzie można dotrzeć do dowolne wybranej grupy użytkowników, których mogą zainteresować dane usługi lub produkty.
Przykładowo, jeśli zajmujesz się przewozem osób, możesz ustawić reklamy tak, aby wyświetlały się na telefonach użytkowników, którzy przebywają na przykład na danym festiwalu. W ten sposób możne też reklamować restauracje, które będą wyświetlać się osobom szukającym jedzenia w okolicy. Kampanie reklamowe można ograniczyć też do konkretnej grupy wiekowej lub płci. Dzięki dobrze zaplanowanej grupie odbiorców budżet reklamowy nie musi być zbyt duży, a reklama trafi do osoby, która może być nią zainteresowana.
Późniejsza analiza wyników reklam pozwoli na wprowadzenie poprawek, które przy kolejnej kampanii pozwolą na jeszcze lepsze dopasowanie grupy odbiorców.
Prowadze mały sklep internetowy i w sumie nie postrzegałam tego w ten sposób. Do tej pory inwestowaliśmy w pozycjonowanie, ale to prawda, że na efekty trzeba długo czekać.