Jak radzić sobie jesienią?

10
Jak radzić sobie jesienią?

W końcu przyszła do nas jesień i to nie tylko ta kalendarzowa. Złoto i brązy za oknem, coraz niższe temperatury i krótkie dni. To pora roku, która zdecydowanie negatywnie odbija się na wszystkich osobach, które kochają słońce. Jak radzić sobie jesienią?

 

Słońce kojarzy nam się z piękną opalenizną, piękną pogodą i dużą dawką dobrego humoru. To właśnie jego promienie wpływają na zwiększenie wydzielania się serotoniny w naszym organizmie, a jest to hormon szczęścia, który wpływa na samopoczucie i dodaje energii do działania. Brak słońca powoduje obniżenie jego poziomu, a nasz organizm reaguje przemęczeniem i chandrą.

Jak radzić sobie jesienią?

Dieta

Zadbaj o to aby w twojej diecie znalazły się produkty bogate w witaminy i beta-karoten. Najwięcej ich znajdziemy w owocach i warzywach w kolorze pomarańczowym i czerwonym. Jeśli dieta będzie bogata w tego typu produkty, naturalnie będziemy walczyć o poprawę samopoczucia i jednocześnie delikatnie wpływać na koloryt skóry od wewnątrz. Warto do naszego jadłospisu dodać też warzywno-owocowe sałatki. Rano powinniśmy decydować się na ciepłe posiłku, a w dzień na stosowanie pobudzających przypraw typu kurkuma, cynamon czy imbir. Do ciepłej herbaty możemy dodawać odrobinę soku malinowego, aby dodatkowo zwiększyć odporność.

Wysiłek fizyczny

Każdy rodzaj wysiłku oraz zdrowe zmęczenie też przyczyna się do wydzielania hormonów szczęścia. Jeśli nie chcesz się zbytnio przemęczyć wybierz jogging albo spokojne ćwiczenia na siłowni, które Cię nie zamęczą, ale zadbają o prawidłowe krążenie, dotlenienie organizmu i zwiększenie poziomu hormonów szczęścia. Jesienią warto wybierać się na spacery, aby wykorzystywać każdy nawet najmniejszy moment wystawiając ciało na promienie słońca. Nawet kilkuminutowe poranne rozciąganie czy krótkie ćwiczenia mogą poprawić nasz nastrój.

Odpowiednia ilość snu

Zbyt krótki sen wpływa negatywnie nie tylko na naszą wydajność w pracy, ale i zmniejszenie odporności, zwolnienie metabolizmu i problemy z koncentracją. Pamiętaj, że podczas snu regeneruje się cały organizm, a do tego potrzebuje optymalnego czasu jakim jest 8 godzin przeznaczonych na sen. W tym czasie możemy wypocząć, nabrać energii i pozwolić aby organizm nabrał siły na następny dzień. Rano warto też zapalić jasne i mocne światło, aby dobudzić organizm. Jeśli jest taka możliwość warto odsłonić okna i łapać naturalne promienie słońca.

Jak radzić sobie jesienią?

Uzupełniaj witaminy

Jesienią trudniej o dobre warzywa i owoce przez co może brakować nam witamin. O jakich powinniśmy pamiętać? Witaminy z grupy B, które odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i zwiększają odporność na stres. Witamina C, która wzmacnia odporność organizmu. Magnez i żelazo, które łagodzą stres i wzmacniają koncentrację. Wielu specjalistów radzi aby dodatkowo stosować też witaminę D.

Dbaj o siebie

Nie rezygnuj z kontaktu z innymi ludźmi, nawet jeśli Twoja ciepła kołdra jest tak ciężka, że nie masz siły się z niej wydostać. Przebywanie wśród bliskich i znajomych może poprawić nam humor. Róbmy też to co sprawia nam przyjemność. Mogą to być drobne zakupy, gorąca relaksująca kąpiel, wyjście do kina czy inne czynności które sprawiają nam przyjemność. Możemy też poeksperymentować w kuchni i zrobić zdrowie ciasto, które poprawi nam humor.

 

Nie martwcie się jeśli jesteście przemęczeni i nie macie na nic ochoty. Ja też reaguje tak na zimno i ponure dni. Najważniejsze to nie poddawać się i walczyć o poprawę naszego nastroju. Musimy przetrwać kolejną jesień, a następnie zimę, aby w przyszłym roku znowu wróciło do nas słońce. Mam nadzieję, że wiecie już jak radzić sobie jesienią.

A może macie inne metody na przetrwanie tego trudnego okresu?