Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa umożliwia założenie nie tylko konta prywatnego, ale również konta dla Twojej firmy. W ten sposób możesz stworzyć niezależne konto, które będzie pomocne w prowadzeniu działalności. To rozwiązanie umożliwi nie tylko szybkie znalezienie Twojej firmy w sieci przez zainteresowanych jej ofertą internautów, ale z pewnością ułatwi również codzienną pracę. Google Moja Firma to usługa, która przełożyła się na sukces wielu klientów agencji PR-owej Warsaw Media House. Jak korzystać z tego rozwiązania? Z jakimi korzyściami i zagrożeniami wiąże się posiadanie firmowego konta Google? Kilka praktycznych wskazówek od WMH znajdziesz w poniższym artykule.
Google moja firma – dlaczego warto założyć konto?
Okazuje się, że konto w Google Moja Firma możesz założyć jeszcze przed postawieniem witryny www. Doskonale wiemy, że praca z webmasterem nad idealną wersją strony może trwać tygodniami. W końcu zależy Ci na witrynie, która odda idee Twojej firmy i okaże się bardzo dobrze dostosowana do potrzeb klientów. Zanim witryna powstanie możesz już stawiać pierwsze kroki w sieci reklamując swoją markę. Założenie konta Google Moja Firma jest bardzo proste, a stworzenie wizytówki przedsiębiorstwa zawiera niewiele czasu. W konsekwencji zanim postawisz docelową stronę www użytkownicy internetu już będą mogli odnaleźć istotne informacje na temat przedsiębiorstwa wraz z danymi kontaktowymi. Co istotne, usługa założenia wizytówki jest darmowa! Natomiast Ty poświęcając kilka minut gwarantujesz swojej marce lepszą pozycje w wyszukiwaniach Google. Co warto umieścić w wizytówce Google? Już podpowiadamy!
W Warsaw Media House zalecamy publikacje takich informacji jak:
– nazwa firmy,
– adres siedziby,
– adres strony www,
– telefon i mail,
– linkowania do mediów społecznościowych marki,
– opis branży, świadczonych usług lub przedstawienie oferty sprzedawanych produktów,
– wykorzystanie Google Street View w celu oprowadzenia osoby zainteresowanej po firmie w ramach tak zwanego wirtualnego spaceru ,
– dodatnie wizytówki firmy do Google Maps, dzięki czemu odnalezienie siedziby przedsiębiorstwa stanie się dziecinnie proste dla każdego,
– publikacje atrakcyjnego zdjęcia siedziby, logotypu marki, jej pracowników lub założycieli.
Nieprzychylne opinie pod wizytówką w Google Moja Firma
Tworząc wirtualną wizytówkę firmy musisz liczyć się z tym, że tuż pod informacjami o działalności przedsiębiorstwa zaczną pojawiać się różnorodne komentarze. Spotkasz wiele pozytywnych opinii, ale powinieneś najbardziej przygotować się na te negatywne. Uwaga ich publikacja nie powinna powodować w Tobie dążenia do tego, aby możliwie jak najszybciej usunąć konto google. To wizerunkowe faux pas, na które nie powinieneś sobie pozwolić!
WMH od lat stawia czoła nieprzychylnym komentarzom publikowanym w sieci na temat polskich przedsiębiorców ich przedsiębiorstw i zakresu podejmowanej działalności. Doskonale wiemy, że ochrona e-wizerunku nie jest prosta, wymaga znajomości odpowiednich metod i technik komunikacji. Dzisiaj tzw. czarny PR grozi każdemu, a prawdziwą sztuką jest przekształcenie kryzysów w sukcesy. W Google Moja Firma negatywną opinie można zgłosić, ale często zgłoszenie jej do administratora osobie prywatnej zajmuje wiele czasu. Niestety czas jest na wagę złota, gdy mamy styczność z kryzysem wizerunkowym. Im więcej go upłynie tym większe staje się prawdopodobieństwo, że Twoja e-reputacja staje się coraz bardziej zagrożona. Niejednokrotnie czarny PR doprowadził do obniżenia rentowności firmy. Nie dopuszczaj do tego, aby kryzys wizerunku przełożył się na upadek Twojej marki. Dlatego zamiast długo zastanawiać się zastanawiać się, jak usunąć konto Google lub wchodząc samodzielnie w dyskusje z hejterem narażać się na kolejne straty wizerunkowe postaw na pomoc specjalistów od e-PRu z Warsaw Media House.